Nedeljsko kosilo v 35 minutah


Za  eno osebo potrebujemo:

  • 1 večji krompir,
  • pol manjše kolerabe,
  • 1 manjšo rdečo čebulo,
  • strok česna,
  • nekaj vejic svežega peteršilja oziroma 1 žličko peteršilja v olju*,
  • eno ali dve vrsti radiča po izbiri za svežo solato,
  • 1 žlica kuhane leče ali druge stročnice po želji kot dodatek k solati,
  • olje, kis, sol, poper

Krompir, zeleno, koren in kolerabo olupimo, zrežemo na kose in damo v lonec ter zalijemo z vodo le toliko, da komaj pokrije vrhnjo plast zelenjave. Kuhamo približno 20 minut. Medtem sesekljamo čebulo in jo popražimo na malo olja ter odstavimo.

Očistimo tudi radič, ga natrgamo v skledo in dodamo kuhano lečo.

Hitra priprava

Ko je zelenjava kuhana, dodamo kar v lonec stisnjen česen in sesekljan peteršilj ali pa tistega iz kozarčka v olju. Pomešamo, pokrijemo in odstavimo z ognja.

Medtem smo si že pripravili in pogrnili mizo. V jušni krožnik kar iz lonca direktno odlijemo vso vodo, ki je v bistvu že povsem pripravljena juha. Po želji lahko v juho stremo še kakšen kos kuhanega krompirja, da pride malo gostejša.

Hitro kosilo

Ostalo zelenjavo damo na krožnik in jo zabelimo s praženo čebulo. Z oljem, kisom in soljo zabelimo še solato in naše kosilo je povsem gotovo.

Tudi, če želite takšno kosilo skuhati za dve ali več oseb, se bo čas priprave podaljšal le za toliko, koliko časa vam bo vzelo lupljenje in rezanje dodatnih gomoljev ali listnate solate.

Slastno

Celotno kosilo lahko skuhamo le v enem loncu.

Res ga lahko skuhamo le v enem loncu tako, da najprej prepražimo čebulo, nanjo damo narezano zelenjavo in zalijemo z vodo. Tudi tako je čisto v redu, še zlasti, če se nam res mudi.

Ta varianta se v kulinaričnem smislu sicer razlikuje od mojega predloga, saj imata v tem primeru juha in zelenjava povsem isti okus. No, ampak, ko se zelo mudi in je pomembno le, da nekaj pametnega pojemo,  ne bomo ločevali vode in zelenjave in bomo pač pojedli enolončnico, kar je v tem primeru v resnici nastalo iz tega.

Navdih za tako pripravljeno zelenjavo in juho sem črpala iz jedi, ki jo je občasno pripravljala moja pokojna tašča dolenjskih korenin in jo je imenovala »kropec« ali »kropc«.

Originalni recept pa je takšen: krompir in kolerabo v enakih delih in narezano na kose daš v lonec ter naliješ le toliko vode, da pokrije zelenjavo. Soliš in skuhaš. Posebej prepražiš ocvirke in sesekljaš peteršilj. Ko je kuhano, preliješ vso zelenjavo z juho vred v skledo, zabeliš z ocvirki in posuješ s peteršiljem.

Jed so nekoč zajemali z žlico iz ene sklede, kasneje pa že vsak s svojega krožnika. Glavna jed in juha v enem krožniku.

Moja različica recepta je povsem veganska, obenem pa še malo preoblikovana v kulinaričnem smislu. Še vedno pa je izvedba hitra in preprosta. Kosilo je lahko prebavljivo, a hkrati nasitno. Zdaj pa si k temu dejstvu predstavljajte še hvaležnost vaših telesnih celic, ki vriskajo od zadovoljstva, ko se spravijo razporejat ta obrok na ustrezna mesta v vašem telesu. Če ste pa slučajno v tem trenutku v kakšni shujševalni fazi, no, potem pa enostavno umaknite maščobo iz recepta. Kajti vse ostalo ima ravno prav kalorij in mineralov za vaše preživetje in dobro počutje.

*Peteršilj v olju

Poleti, ko je svežega peteršilja v izobilju, si pripravimo shranek za praktično sprotno uporabo. Svež, opran in osušen peteršilj na drobno sesekljamo, obilno posolimo, dodamo olje, vse skupaj dobro premešamo in vložimo v čim manjše kozarčke. Z žličko maso dobro potlačimo in jo prelijemo z oljem. Sama uporabljam izključno oljčno olje. Sol in olje sta v tem primeru konzervansa, vendar moramo slanost shranka, seveda, upoštevati pri dodajanju k jedem.

Prejšnji recept: http://www.majarena.si/tri-ideje-za-namaz-na-hitro/

2019-01-06T18:43:25+00:00 Uncategorized|

Leave A Comment